onsdag 31 augusti 2011

Hipp hipp hurra!

Ja idag firas då Linn 16 År !


 Hurra hurra vad tiden går fort. Nu vill hon genast ut och övningsköra :)
Som tur är (för mig) så kan inte jag övningsköra med någon förrän i Januari då jag haft körkort i 5 år.

Träffade Patricia oCo på Backamo igår fm för lite träning.
När jag kom dit så höll hon på att lägga ett spår åt Grosse.
Jag bad henne visa mig hur dom däringa Ipo-spåren (el vad dom heter)
Skulle läggas.
Jojo hon var ju snäll och visade, så jag lade ett kort till Ipzy.

Kvällen innan hade jag kört ett kort , intensivt pass med Ipzy och fotgåendet.
Då jag provade lite nytt efter lite egna grubblerier så gick det då över förväntan
mycket bra !

Så jag tänkte börja med detta även på Backamo..gick inte alls lika bra.
Mycket störning för lilla hunden blev det tydligen med Zimla på samma plan.
Men träning ger färdighet
Och såg ju återigen att om man inte tappar humöret ;) så reder det ut sig,
det sista fick vi till det som jag ville och då slutade vi med just det.

Då tog jag ut Zigge..gick fint fot ut på plan...fick syn på Zimla..
å drog iväg!!
Tusan också..därmed blev han släpad till bilen och fick sitta där och tänka över sina synder
i sin alldeles egna snickarbod! :O

Nästa gång han kom ut..5 min senare så höll han sig snällt vid matte..jojo
Körde rutan med båda



Vi tog Ipzy på lite budföring. Hon springer ju glatt, men eftersom hon tar i för kung och
fosterland så hinner hon inte få stopp på sig själv förrän flera meter bakom mottagaren.
Då provade vi det nya Patricia lärt sig på läger , att stå nära från början , bredda och sen ihop igen
och hunden springer på "march" el frivilligt? emellan.

Ipzy tyckte det var skoj, men det tog en del på hjärnan med nytt moment hehe.

Zigge däremot tyckte att detta var det löjligaste han vart med om.
Såå tråkigt...
Det sista var det så han gick i slowmotion emellan oss, speciellt åt Patricia-hållet..halvvägs
bort tittade han på mig precis som att "ska detta vara nödvändigt?" "vad ska det tjäna till"

Hehe han är rolig han lille Zigurd

Efteråt fick det bli lite lek syskon emellan , Å ja det gick bra ända tills Zigge
fick en doft från Zimlas rumpa i näsan...




sen var då inte han intresserad av att leka mer..
iallafall inte sån lek som vi tänkt..
Å så åkte han in i snickeboa igen.....hehe
Då fick Zimla en ny lekkamrat istället.

Ipzy och Zimla leker jakt..jakt och åter jaktlek

Ipzy sprang så hon inte alls såg sig för och dunsade
rakt in i stängslet, som tur var sviktade det lite och
hon sprang vidare som om inget hänt.
Skönt att dom kan leka ihop utan gruff.




Det kan ju se väldigt argsint ut på korten efteråt..men
det är ju lite såna dom är :)

Inget fika med...men vi överlevde...nästan.

Jag tog allt vägen om Helena på hemvägen och fick lite kaffe på träningen.

Tro det el ej men det blev ett träningspass med Marina på kvällen
också :O
Inga kort..det blev ju nästan skymning, men vi tränade lite ruta och hindret som Marina
den duktige släpat med sig <3

Nu blir det sängen

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar